Kick-start Wake-Up was niet alleen mijn eerste testproduct via The Insiders, het was ronduit ook de eerste keer dat ik tijd en moeite zou besteden aan gezichtscrèmes. Ik moet toch eerlijk toegeven dat ik nooit het type ben geweest om hier aandacht aan te besteden. Op een bepaald moment ben ik om reeds vergeten redenen een paar merken beginnen te gebruiken en het laatste decennium is daar eigenlijk nooit verandering in geweest. Een geheel nieuwe wereld om over na te denken dankzij L’Oréal en The Insiders dus.
Van nieuwsgierigheid naar routine
L’Oréal Men Expert Hydra Energetic Kick-start Wake-Up belooft een verfrissend gevoel te geven én wallen onder de ogen aan te pakken. Aangezien ik het pakketje aangekregen heb in volle verkiezingstijd en dagen met meer dan 5 uur slaap ronduit luxueus waren, was ik bijzonder opgetogen met die belofte. Zeker toen ik op de verpakking het ingrediënt ‘taurine‘ zag staan, begon de nieuwsgierigheid toch echt wel op te borrelen.
Laten we wel duidelijk zijn, gewoon omdat er taurine in zit, is het nog geen gezichtscreme met een ingebouwde shot Red Bull. Lange nachten doorwerken puur op je gezichtscrème zit er dus niet in. Toch is de Kick-start Wake-Up ondertussen een gewaardeerd onderdeel van mijn ochtendroutine geworden. De gel geeft een fris gevoel en aanvankelijk ook een tintelend / stimulerend effect. Dat laatste is met de tijd nogal afgenomen voor mij, ik vermoed dat je na een tijdje wel gewend geraakt aan de ochtenddosis taurine. Toch blijft het een aangename verfrissing na het scheren.
Nu ik er echt op let, merk ik wel dat mijn huid ook wat vlotter aanvoelt sinds ik de gel gebruik. Aan de andere kant moet ik ook toegeven dat ik er daarvoor nooit op heb gelet. Dus of dat nu te danken is aan L’Oréal of gewoon aan het feit dat ik er nu wel op lette… Geen zekerheid dus, maar ik vermoed toch het eerste.
Een ander leuk extraatje is dat de gel wel degelijk zo snel verdampt / in de huid trekt als de folder beweert. Bij het eerste gebruik was mijn grootste zorg dat de gel kleverig zou zijn. Het voelt dat ook eerder als een scheerschuim in je hand dan een aftershave, maar dat was dus een volledige misvatting.
Tot slot moet ik bekennen dat ik ondertussen wel stiekem vloek wanneer ik halfweg de rit naar het werk mij realiseer dat ik de gel vergeten ben te gebruiken. Iets wat me met mijn vorige aftershave nooit is overkomen.
De marketeer in mij…
Je moet L’Oréal trouwens wel nageven dat ze ook de nodige aandacht besteed hebben aan het design. De felle oranje gel bevindt zich in een transparant busje waardoor het best nog wel mooi oogt in je badkamer. Die felle kleur past ook ideaal bij het concept van een energieboost en de krachtig klinkende naam Hydra Energetic Kick-start Wake-Up. Daardoor denk je echt aan de pluspunten van het product als kerel. Het stereotype dat gezichtscrèmes en aan verwanten nu niet het meestal gezien worden als een toppunt van mannelijkheid zat na een paar dagen gebruik al ver in mijn achterhoofd. Want laten we eerlijk zijn, het merendeel van de kerels wordt daar nu eenmaal niet graag mee geconfronteerd.
En toen kwam dit YouTube filmpje:
Met de beste wil van de wereld, ik kan niet begrijpen waarom L’Oréal het nu nodig vond om juist het éne aspect waar hun gebruikers waarschijnlijk het minst mee geconfronteerd willen worden te kiezen als centrale punt van hun reclamecampagne. Als ik hen was had ik mij volledig geconcentreerd op de energieboost en het feit dat het voor harde werkers en/of zware fuifbeesten ontworpen was (oja, dat was ik vergeten. De gel voelt ook best wel goed vlak voordat je nog een avondje uit gaat trouwens).
Eindoordeel
Los van het feit dat ik als marketeer zo mijn bedenkingen heb bij hun reclamefilmpjes vind ik het een uitstekend product. Kick-start Wake-Up is ondertussen een routine-onderdeel van mijn ochtend geworden. Zeker het proberen waard dus, hopelijk hebben jullie er even goede ervaringen mee als ik.
1 Reageer
Duidelijk, goed geschreven, Bedankt!